«Інопланетянин»
Домовляємося з дитиною пограти в інопланетян та вигадати інопланетну мову. Спочатку називаємо ланцюжок звуків, просимо запам’ятати і відтворити його. Ланцюжок може бути ,наприклад, такий: ПА–НА–РА; ПА–НА–РА–КА; ПА–НА–РА–КА–ДА. Дайте можливість дитині самій придумати нову мову інопланетян (ланцюжок звуків та складів), вибрати бажану інтонацію.
«Магазин»
Дитина просять «піти до магазину». ЇЇ просять запам’ятати всі предмети, які треба купити. Починають з кількох предметів, поступово збільшуючи їхню кількість до 7 – 10. У цій грі корисно міняти ролі: спочатку дорослий просить дитину запам’ятати все, що потрібно купити в магазині, потім дитина «грає роль дорослого» і робить замовлення. До речі, така гра ще буде корисна для розвитку словникового запасу, адже магазини можуть бути різними: «Молочні продукти», «Хлібобулочні вироби», «Іграшки» і будь-які інші.
«Пари слів»
Дитині пропонується запам’ятати кілька слів, пред’являючи кожне з них в парі з іншим словом. Наприклад, називаються пари «кішка – молоко», «хлопчик – машина», «стіл – пиріг». Дитину просять запам’ятати другі слова з кожної пари. Потім називається перше слово пари, а дитина повинна згадати і назвати друге слово. Завдання можна поступово ускладнювати, збільшуючи кількість пар слів і підбираючи в пари слова з віддаленими смисловими зв’язками.
«Яке слово загубилось?»
Дитині зачитуються 5 – 7 слів, не пов’язаних між собою за змістом: корова, стіл, стіна, лист, квітка, сумка, голова. Потім, ряд читається заново з пропуском одного зі слів. Дитина повинна назвати пропущене слово.
Ускладнений варіант завдання: при повторному читанні слів, можна замінити одне слово іншим з одного семантичного поля (наприклад, корова – теля), або близьким за звучанням (наприклад, банка-манка). Дитина повинна почути і знайти помилку.