Ціль: гра розвиває логічне мислення, вчить класифікувати предмети. Допомагає поповнити словниковий запас і сформувати у дитини узагальнюючі слова за такими лексичними темами: «Овочі», «Фрукти», «Посуд», «Одяг», «Взуття», «Меблі», «Дикі тварини» і «Домашні тварини».
Грати в гру можна в кілька етапів.
Етап 1
Візьміть велике поле і маленькі картинки, наприклад, по темі «Посуд». Покажіть дитині картинки і запитайте, що зображено на них. Якщо у малюка виникають труднощі з впізнаванням предмета, допоможіть йому, назвіть предмет самі, нехай дитина повторить за вами. Незнайомий дитині предмет покажіть на реальному предметі.
Після того, як всі маленькі картинки названі і розкладені на велике поле, можна взяти руку дитини і круговим рухом провести по картинках лото, кажучи: «Це все посуд! Або одним словом ці предмети називаються посуд». Коли пройдете кілька категорій, можна переходити до наступного етапу.
Етап 2
Сортуємо картинки. Візьміть великі поля вже вивчених категорій (2 і більше) і розкладіть на них маленькі картинки. Наприклад, відсортуйте посуд і одяг. Для того, щоб зробити гру більш цікавою для дитини, можна взяти дві коробки, дитячий одяг та іграшковий посуд. Потім запропонувати дитині, самій розкласти предмети по коробках.
Етап 3
Граємо в гру «Четвертий зайвий». Покладіть перед дитиною 4 картинки.
Наприклад, ложку, чашку, тарілку і шапку. Запитайте у дитини: «Що тут посуд, а що одяг?» «Що зайве?» або «Що не підходить сюди?».