Напрями
Логопед – дефектолог
При перших ознаках затримки мовлення у малюка важливо вчасно звернутися до логопеда - дефектолога, адже найсприятливіший період для виправлення порушень мовлення дошкільний вік.
Останнім часом все більше батьків стикаються з тим, що їх дитина в 2 – 3 роки не розмовляє. Дитина або зовсім не говорить ( може видавати лише окремі…
Докладніше
Логопедична робота
Дислалія — це порушення вимовної (звукової) сторони мовлення за збереженої іннервації мовленнєвого апарату, що найчастіше виявляється в дитячому віці. Велике значення для розвитку повноцінної фонетичної сторони мовлення має…
ЗМР (затримка мовного розвитку) – це особливість фізичного розвитку малюка, при якій він не освоює рухові навички або набуває їх з помітним відставанням від норми. Діагноз затримка мовного…
ЗНМ или ОНР (загальне недорозвинення мови) – самостійне або комплексне мовне порушення в дитячому віці, при якому порушено формування всіх компонентів мовної системи (порушена звуковимова, труднощі формування лексичного,…
Дисграфія – нездатність оволодіти письмом та навчитись читати за нормального розвитку дитини, становить значну частку серед інших мовленнєвих порушень. Найчастіше зустрічається у дітей із загальним недорозвиненням мовлення (ЗНМ)…
Напрями роботи логопеда дефектолога
1) Логопед дефектолог – діагностичний напрямок
Діагностична робота логопеда дефектолога є складовою частиною комплексного вивчення дитини. Висновки логопедичного обстеження обов’язково співвідносяться з психологічними, лікарськими, педагогічними спостереженнями.
Основна мета цього напрямку – прогноз ймовірних труднощів в навчанні, визначення причин мовних недоліків. Логопедичні обстеження дітей проводитися у взаємодії з корекційним психологом.
Діагностична діяльність логопеда дефектолога має на меті вирішення різних завдань, і тому, в залежності від етапу роботи, ми виділяємо: первинну діагностику, динамічне спостереження, поточне діагностування.
2) Корекційний напрямок логопеда дефектолога
Корекційна спрямованість роботи логопеда є системою
корекційного впливу на мовну і навчально-пізнавальну діяльність дитини з
мовними порушеннями. Залежно від структури мовного дефекту і ступеня його
прояви будується змістовний напрямок корекційної роботи. Основною формою
організації логопедичної роботи індивідуальні заняття. Періодичність і
тривалість занять залежить від характеру порушення і ступеня його прояви. Слід
зазначити, що логопед не тільки проводить корекційні заняття, але і забезпечує
корекційно-логопедичний супровід навчання і виховання дитини, яка потребує допомоги.
3) Аналітичний напрям логопеда
Аналітичний напрямок передбачає аналіз впливу корекційної роботи на мовленнєвий розвиток, забезпечення взаємодії між фахівцями. Необхідність цього напрямку роботи обумовлена необхідністю комплексного підходу до проблем дитини, який передбачає:
- Системний аналіз мовного і пізнавального розвитку дитини, що дозволяє не тільки виявити окремі прояви порушень розвитку, а й визначити причини цих порушень, відстежити їх взаємозв’язок;
- Створення комплексних індивідуальних корекційно-відновлювальних програм, націлених на взаємозв’язок розвитку і корекції різних сторін особистісного, пізнавального і мовного розвитку дитини;
Як бачимо, в своїй роботі логопед активно втручається майже в усі сфери діяльності дитини. Він планує свою діяльність в умовах тісної взаємодії фахівців: разом з корекціійним психологом, реалізує комплексні програми корекційного впливу на дитину.
Наші додаткові сторінки:
Сторінка в FACEBOOK
Сторінка в GOOGLE