Діагностика пам’яті. Методика 10 слів

Від якості нашої пам’яті залежить багато чого. Діти які можуть більше інформації утримувати в пам’яті, краще запам’ятовують вірші, навчаються в школі, у них краще розвивається мислення та логіка.

Почати розвивати пам’ять ніколи не пізно, головне вчасно визначити її рівень. Тренування і визначення якості пам’яті дитини (а її налічується кілька видів), здійснюється за допомогою спеціальних тестів.  Однією з таких методик є методика «10 слів Лурія». Дану методику розробив видатний психолог засновник нейропсихології Олександр Романович Лурія. Ця методика дозволяє визначити рівень слухо-мовленнєвої пам’яті, слухової уваги, виснаженість нервової системи дитини.

В цій статті докладно опишу цю методику, для того щоб батьки могли самостійно визначити, чи відповідає рівень слухо-мовленнєвої пам’яті дитини нормі.

Важливо!!! Слова для діагностики повинні бути короткими та зрозумілими для дитини. У приміщенні, де проводитиметься тестування не повинно бути ніяких відволікаючих предметів, шумів, сторонніх людей або тварин, на яких дитина могла б сконцентрувати свою увагу.

 Як проводити тестування: Ви пропонуєте дитині запам’ятати 10 слів. Слова потрібно підібрати прості, зрозумілі , які не мають між собою ніякого смислового зв’язку.

Наприклад такі слова: кіт, ялинка, будинок, яблуко, штани, чашка, фарба, кінь, окуляри, стілець. Ви повільно зачитує дитині слова і просите її повторити все, що вона запам’ятала.
Потім читаєте ці ж слова вдруге, і дитина знову повторює все, що запам’ятала. Процедура повторюється до тих пір, поки дитина не запам’ятає всі 10 слів (але не більше п’яти разів).
«Послухай. Зараз я прочитаю тобі десять слів. Вони всі тобі знайомі. Слухай уважно і запам’ятовуй їх. А потім повториш те, що запам’ятав. Слова можеш повторювати в будь-якому порядку. Намагайся запам’ятати якомога більше слів».

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *