Часто, після консультації у логопеда або психолога можна почути від спеціаліста, що у дитини порушена слухо-мовленнєва пам’ять.
Що ж таке слухо-мовленнєва пам’ять? Під слухо-мовленнєвою пам’яттю розуміють – гарне запам’ятовування і точне відтворення різноманітних звуків, слів, речень, віршів (лексичного матеріалу). З кожним роком життя у дитини виникає потреба засвоювати все більшу кількість інформації. Оволодіння слуховою пам’яттю – є одним з головних умов успішної підготовки дитини до школи, до навчальної діяльності, і до постійних розумових навантажень.
Дізнайтеся про рівень слуху мовленнєвої пам’яті Вашої дитини
Якщо розглядати дітей з порушенням мовлення, то можна спостерігати у них порушення у розвитку слухо-мовленнєвої пам’яті, що проявляється у труднощах при запам’ятовуванні, збереженні та відтворенні звуків, слів та речень.
Недостатній рівень розвитку мовлення накладає відбиток, на формування у дітей вищих психічних функцій. Однією з вищих психічних функцій – є пам’ять, яка лежить в основі здібностей людини, є умовою набуття нових знань а також формування умінь та навичок.
Рівень розвитку мовлення і рівень слухо-мовленнєвої пам’яті пов’язані між собою процеси. Адже, не тільки ступінь розвитку мови залежить від рівня розвитку пам’яті дитини, а й рівень розвитку пам’яті залежить від ступеня сформованості мовлення.
Недостатність розвитку слухо-мовленнєвої пам’яті негативно впливає на засвоєння знань дитиною і може призвести до негативних наслідків під час ШКІЛЬНОГО навчання. Тому розвиток слухо-мовленнєвої пам’яті один з напрямків роботи логопеда на заняттях з розвитку мовлення. Як саме розвивати слохо-мовленнєву пам’ять, можна прочитати в статті Ігрові вправи на розвиток слухо-мовленнєвої пам’яті