Постановка звуків – це процес вироблення нового динамічного стереотипу (правильної артикуляції звука).
Постановка звуків, як проходять заняття?
Заняття з постановки звуків проходять індивідуально в ігровій формі. Батьки обов’язково присутні на перших заняттях і за бажанням на наступних. Логопед дає рекомендації батькам, навчає батьків прийомам масажу і артикуляційної гімнастики для більш ефективної і швидкої постановки звуків.
Скільки потрібно ходити до логопеда, щоб поставити звук?
Тривалість занять залежить від таких факторів:
– Чи виконують батьки вдома рекомендації логопеда?
– Чи є порушення тонусу м’язів артикуляційного апарату?
– Чи є порушення фонематичних процесів (розпізнавання звуків на слух)?
– Чи є мотивація у дитини до занять?
– Чи пропускає дитина заняття?
Якщо не має вищезазначених несприятливих факторів постановка одного звука приблизно займає місяць-півтора. Звичайно все індивідуально бувають випадки, коли дитина «заричить» на першому-другому занятті. Але це не означає, що дитина відразу почне вживати поставлений звук у мовленні. Потрібен ще час, щоб автоматизувати звук у мовленні.
Які бувають порушення вимови звуків?
- Cигматизм— недоліки вимови свистячих (с, сь, з, зь) і шиплячих (ш, ж, щ) звуків. Один з найпоширеніших видів порушень вимови.
- Ротацизм— недоліки вимови звуків р і рь.
- Ламбдацизм— недоліки вимови звуків л і ль.
- Йотацизм — й
Каппацизм — к і кь
Гаммацизм — г і гь
Хітизм х і хь - Вади одзвінчення та оглушення— недоліки вимови дзвінких та глухих приголосних звуків. Ці вади виявляються в заміні дзвінких приголосних звуків парними глухими і навпаки.
Наприклад: б—п, д—т, в—ф, з—с, ж—ш, г—к. - Дефекти твердості і пом’якшення— недоліки вимови м’яких приголосних звуків, що полягають в основному в заміні їх парними твердими і навпаки:
Наприклад: дь—д, пь—п, рь—р тощо («пат» — п’ять, «Ану-та» —-Анюта).